طرز تهیه والک پلو تهرانی خوشمزه و مجلسی با نکات

طرز تهیه والک پلو تهرانی

طرز تهیه والک پلو تهرانی

والک پلو یکی از غذاهای معروف در شهر پایتخت ایران می باشد. این گیاه در نواحی کوهستانی به صورت خودرو رشد می کند و در فصل بهار قابل برداشت است. از والک می‌توان علاوه بر پخت پلو مخلوط، در طبخ خورشت والک نیز استفاده نمود. طعم و عطر خاص این سبزی باعث خوشبو و خوشمزه شدن این غذا‌ها می‌شود. از گوشت مرغ در کنار این پلو می توان استفاده کرد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه والک پلو تهرانی در ادامه با سایت میریتو همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج۳ پیمانه
والک۳۰۰ گرم
روغنبه میزان لازم
ماستبه میزان لازم
ترشیبه میزان لازم

طرز تهیه والک پلو

مرحله اول

برای تهیه والک پلو ابتدا برنج را پاک می کنیم و می شوییم.سپس در آب و نمک می خیسانیم و به مدت ۲ ساعت بسته به نوع برنج اجازه می دهیم تا بافت برنج کمی نرم شود. والک را در آب سرد خیس می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه بعد از ۱۰ دقیقه والک را با دقت می شوییم تا شن ریزه های میان برگ ها از بین برود. بعد از این که چند بار آبی را که والک را در آن شستیم تعویض کردیم، والک ها را درون آبکشی می ریزیم تا آب اضافی آن خارج شود.

مرحله سوم

قابلمه ای را تا نیمه آب می ریزیم و روی حرارت می گذاریم تا به جوش اید. سپس والک را روی تخته آشپزخانه ساطوری خرد می کنیم. بعد برنج خیس خورده را بدون آب، در قابلمه حاوی آب جوش اضافه می کنیم .

مرحله چهارم

زمانی که ۵ دقیقه از جوشیدن برنج گذشته بود و برنج نیم پز شده بود، والک های خرد شده را به قابلمه برنج می افزاییم و ۳ دقیقه زمان می دهیم تا وال ها پخته شوند. سپس قابلمه را از روی حرارت برمی داریم.

مرحله پنجم

آن وقت برنج را درون آبکشی می ریزیم و کمی آب سرد روی آن می گیریم تا برنجها چسبیده به هم نشوند. در این فاصله قابلمه ای را روی حرارت می گذاریم و مقداری روغن درون آن می ریزیم و ته دیگ مورد دلخواه را کف آن می چینیم.

مرحله ششم

برنج را به آرامی با استفاده از کفگیر روی ته دیگ پخش می کنیم و نصف لیوان آب جوش را با کمی روغن مخلوط می کنیم و روی برنج به صورت پراکنده می ریزیم و با دم کنی درب قابلمه را می پوشانیم و روی حرارت ملایم می گذاریم.

مرحله هفتم

در نهایت به مدت ۱ ساعت زمان می دهیم تا والک پلو دم بکشد. بعد از زمان تعیین شده درب را برمی داریم و کمی روغن یا کره روی برنج می ریزیم و با کفگیر زیر و رو می کنیم تا با هم مخلوط شوند. در ظرف مورد نظر می کشیم و به همراه ترشی یا ماست سرو می کنیم. نوش جان

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 10 خرداد 1402

نظرات شما پس از بررسی و تایید مدیر نمایش داده می شود.

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام میریتو و لینک مستقیم بلا مانع است.