طرز تهیه شوید باقالی پلو با خوراک بوقلمون خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه شوید باقالی پلو با خوراک بوقلمون

طرز تهیه شوید باقالی پلو با خوراک بوقلمون

شوید باقالی پلو با خوراک بوقلمون، یکی از پلو های بسیار معروف و خوشمزه است که با گوشت بوقلمون تهیه می شود و بسیار مجلسی و ساده است. گوشت بوقلمون یکی از گوشت های بسیار لذیذ و مجلسی است که کمی از نظیر قیمت نسبت به مرغ و گوشت به صرفه تر می باشد و شما می توانید برای مهمانی های بزرگ خود آن را تهیه و سرو کنید. باقالی پلو با گوشت بوقلمون طعمی بی نظیر دارد و شما می توانید از ساق یا ماهیچه بوقلمون استفاده کنید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله شوید طرز تهیه باقالی پلو با خوراک بوقلمون در ادامه با سایت میریتو همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج۳ پیمانه
باقالی۱۵۰ گرم
شوید۱۰۰ گرم
بوقلمون۵۰۰ گرم
پیاز۱ عدد بزرگ
سیب زمینی۲ عدد کوچک
هویج۱ عدد بزرگ
روغن۵ قاشق غذاخوری
زعفران دم کردهبه میزان لازم
کره۵۰ گرم
نمک و فلفلبه میزان لازم
زردچوبه۲ قاشق غذاخوری
ادویه کاری۱ قاشق چایخوری
پودر آویشن۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه شوید باقالی پلو با خوراک بوقلمون

مرحله اول

برای تهیه خوراک بوقلمون ابتدا پیاز را بعد از پوستگیری می شوییم و با رنده، ریز رنده می کنیم. حالا درون صافی می ریزیم و تا آب پیاز خارج شود. قابلمه مناسب پخت خوراک را روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن در آن می ریزیم.

مرحله دوم

در ادامه پیاز را درون قابلمه می افزاییم و تفت می دهیم تا سبک شود. بعد از آن زردچوبه و کمی ادویه و فلفل را اضافه کرده و مجددا تفت می دهیم تا عطر و رنگ ادویه ها آزاد شوند. اکنون بوقلمون را برای ۲ ساعت در مخلوط آب و نمک قرار می دهیم.

مرحله سوم

بعد از زمان تعیین شده بوقلمون را با دستمال تمیز، خشک می کنیم و به قابلمه حاوی پیاز داغ اضافه می کنیم. حالا ۲ لیوان آب به قابلمه می ریزیم و درب آن را می گذاریم و حرارت را زیاد می کنیم تا به جوش برسد.

نکته:

برای خوش طعم و رنگ شدن بوقلمون ها می توانید مقداری زعفران آبکرده نیز در آن بریزید.

مرحله چهارم

آنوقت شعله را کم کنید تا به آرامی پخته شود. ذر این زمان سیب زمینی و هویج را پوست می گیریم و می شوییم. حالا با استفاده از چاقو به ۲ قسمت تقسیم می کنیم و به قابلمه حاوی بوقلمون می افزاییم.

نکته:

در صورت تمایل دو عدد پیاز کوچک را نیز پوست گرفته به بقیه مواد اضافه نمایید این کار باعث خوش طعم تر شدن آب بوقلمون ها می شود.

مرحله پنجم

در ادامه باقالی را از پوست جدا می کنیم و به دو لپه تقسیم می کنیم و در قابلمه کوچکی با ۱ لیوان آب به مدت ۱۰ دقیقه زمان می دهیم تا پخته شود. سپس شویدی را که از قبل شستیم روی تخته آشپزخانه ساطوری خرد می کنیم.

مرحله ششم

گام بعدی برنج را می شوییم و درون قابلمه ای که برای پخت شوید باقالی در نظر داریم می ریزیم و تا اندازه ای که نصف بند انگشت آب روی برنج را بگیرد آب می ریزیم و  کمی کره در آن اضافه می کنیم. حالا شوید ساطوری شده را به برنج اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

اکنون باقالی پخته شده را به قابلمه حاوی برنج می افزاییم و با هم مخلوط می کنیم. حرارت را زیاد می کنیم تا آب بجوشد، حالا بعد از تبخیر شدن و خشک شدن آب برنج دور تا دور قابلمه را جمع می کنیم و با دسته قاشق حفره روی برنج ایجاد می کنیم.

مرحله هشتم

در نهایت درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم و روی آن قرار می دهیم و حرارت را کم می کنیم تا به مدت ۴۵ دقیقه باقالی پلو دم بکشد. در آخر شوید باقالی پلو را در دیس دلخواه می کشیم و خوراک را درون ظرف جداگانه می ریزیم و در کنار هم سرو می کنیم. نوش جان

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 12 خرداد 1402

نظرات شما پس از بررسی و تایید مدیر نمایش داده می شود.

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام میریتو و لینک مستقیم بلا مانع است.