طرز تهیه ماهی بریان خوشمزه و مخصوص با نکات کامل

طرز تهیه ماهی بریان

طرز تهیه ماهی بریان

ماهی بریان از جمله غذاهای بین المللی خوشمزه است که می‌توان آن را با طعم‌های متنوع تهیه کرد. از خواص ماهی قزل آلا پروتئین بسیار قابل دسترس است. پروتئین قزل آلا حاوی غلظتهای زیادی از اسیدهای آمینه ضروری است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ماهی بریان در ادامه با سایت میریتو همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
ماهی قزل آلا۱ عدد بزرگ
پیاز۲ عدد بزرگ
جعفری خرد شده۱ مشت
فلفل دلمه ای۱ عدد
نارنج۳ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
پاپریکا و روغنبه مقدار لازم

طرز تهیه ماهی بریان

مرحله اول

برای تهیه ماهی بریان به روش رستورانی ابتدا شکم ماهی تازه را تمیز می کنیم و پولک های پوستش را می تراشیم. سپس با آب سرد می شوییم و روی تخته آشپزخانه چند برش روی بدن ماهی ایجاد می کنیم که در زمان پخت بهتر بپزد.

مرحله دوم

در ادامه فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم و ۱۵ دقیقه اجازه می دهیم تا فر کاملا گرم شود. برای استفاده از سینی فر بهتر است قبل از چیدن سبزیجات و ماهی آن را با ورق آلومینیومی پوشش دهیم و فویل را با کمی روغن چرب کنیم.

مرحله سوم

اکنون پیاز را بعد از پوستگیری می شوییم و فلفل دلمه ای که از قبل کلاهک و هسته های آن را جدا کردیم روی تخته آشپزخانه به حلقه های باریک برش می دهیم و در کف سینی فر می چینیم. حالا نارنج ها را می شوییم و هسته های آن را خارج می کنیم.

مرحله چهارم

زمانیکه نارنج ها را به حلقه های یک اندازه برش زدیم به شکل یکدست کف سینی فر قرار می دهیم. آنوقت دو طرف بدن ماهی را با مقداری نمک، آب نارنج و روغن آغشته می کنیم و با دست ماساژ می دهیم تا گوشت ماهی مزه دار شود.

مرحله پنجم

گام بعدی ماهی مزه دار شده را روی پیازها و نارنج های حلقه ای می گذاریم. برگ جعفری تازه را ساطوری خرد می کنیم و شکم ماهی را با نیمی از جعفری پر می کنیم و باقیمانده را روی سبزیجات درون سینی پخش می کنیم.

مرحله ششم

در نهایت سینی فر را روی طبقه وسط فر که از قبل گرم کردیم می گذاریم. به مدت ۱ ساعت اجازه می دهیم تا ماهی کاملا پخته شود. پس از گذشت زمان تعیین شده قسمت گریل را روشن می کنیم.

مرحله هفتم

گریل کردن ماهی باعث برشته و طلایی شدن آن می شود. در آخر ماهی را داخل ظرف مورد نظر قرار می دهیم و با سبزیجات دلخواه تزئین می کنیم. ماهی بریانی را با برنج یا نان به همراه چاشنی دلخواه سرو می کنیم. نوش جانتون

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 8 فروردین 1403

نظرات شما پس از بررسی و تایید مدیر نمایش داده می شود.

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام میریتو و لینک مستقیم بلا مانع است.