طرز تهیه مافین پنیر و زیتون خوشمزه و مخصوص با نکات کامل

طرز تهیه مافین پنیر و زیتون

طرز تهیه مافین پنیر و زیتون

مافین پنیر و زیتون یکی از انواع فینگر فودهای خوشمزه و لاکچری است که مناسب مهمانی های خاص می باشد. مافین پنیر و زیتون یک میان وعده عالی است که به جای صبحانه هم می توان استفاده کرد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مافین پنیر و زیتون در ادامه با سایت میریتو همراه باشید.

مواد لازم مافین پنیر و زیتون
تخم مرغ۳ عدد
آرد سفید۱ و ¼ پیمانه
ماست۱ پیمانه
پنیر فتا۱ پیمانه
زیتون بدون هسته¼ پیمانه
روغن زیتون۳ قاشق غذاخوری
فلفل دلمه ای رنگی¼ پیمانه
سرکه سفید۱ قاشق مرباخوری
تخمه آفتابگردان۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه مافین پنیر و زیتون

مرحله اول

برای درست کردن فینگر فود مافین پنیر و زیتون، ابتدا تخم مرغ را در کاسه ای جداگانه می شکنیم تا از سالم بودن آنها مطمئن شویم. سپس به همراه روغن زیتون، سرکه سفید و مقداری نمک و فلفل سیاه داخل یک کاسه بزرگ می ریزیم.

مرحله دوم

در ادامه ماست را به مواد داخل کاسه می افزاییم و با هم زن خوب مخلوط می کنیم تا مایه یکنواختی به وجود بیاید. بعد از اینکه مواد تخم مرغی کاملا یکدست و ترکیب شد آرد را به همراه بکینگ پودر الک می کنیم تا گلوله های آرد باز شوند.

مرحله سوم

زمانیکه آرد را ۳ دور از الک رد کردیم و هوا در بافت آرد نفوذ کرد، کم کم به کاسه اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا مایه مافین آماده شود. پنیر فتا را خرد می کنیم و بعد از اینکه مایه مافین را فراهم کردیم به مواد می افزاییم و هم می زنیم.

مرحله چهارم

در این قسمت فلفل دلمه ای را می شوییم و کلاهک و هسته های میان آن را جدا می کنیم و به همراه زیتون بدون هسته به شکل نگینی ریز خرد می کنیم. در این فاصله فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن می کنیم تا کاملا گرم شود.

مرحله پنجم

گام بعدی فلفل دلمه ها وزیتون خرد شده را به کاسه حاوی مواد مافین می افزاییم و خوب ترکیب می کنیم. حالا قالب های مافین را با روغن جدا کننده کیک یا کپسول کاغذی پوشش می دهیم. در ادامه  دو سوم قالب ها را با خمیر پر می کنیم.

مرحله ششم

بلافاصله روی خمیرها را با تخمه آفتابگردان، زیتون و فلفل دلمه ای تزیین می کنیم و در طبقه وسط فر قرار می دهیم. فر را با دمای ۱۸۰ تنظیم می کنیم و اجازه می دهیم ۲۰ تا ۳۰ دقیقه مافین های خوشمزه درون فر پخته شوند.

مرحله هفتم

در نهایت بعد از زمان تعیین شده، قسمت گریا را روشن می کنیم تا روی مافین های پنیری طلایی و برشته شود. سپس از فر خارج می کنیم و در ظرفی می چینیم و صبر می کنیم تا ازحرارت بیفتند. بعد از آن با سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 4 فروردین 1403

نظرات شما پس از بررسی و تایید مدیر نمایش داده می شود.

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام میریتو و لینک مستقیم بلا مانع است.