طرز تهیه کوفته با سس بادمجان خوشمزه و مجلسی با نکات کامل

طرز تهیه کوفته با سس بادمجان

طرز تهیه کوفته با سس بادمجان

کوفته با سس بادمجان یکی از کوفته های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که با سس مخصوص بادمجان کبابی تهیه می شود و روش تهیه بسیار آسانی دارد. این کوفته مجلسی با گوشت چرخ کرده تهیه شده که مطمئن باشید از طعم و مزه آن خوشتان خواهد آمد، برای مشاهده «آموزش آشپزی» کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوفته با سس بادمجان در ادامه با «سایت میریتو» همراه باشید.

مواد لازممقدار مواد
بادمجان۴ عدد متوسط
پیاز۲ عدد بزرگ
سیر۶ حبه
گوجه فرنگی۴ عدد
گوشت چرخ کرده۵۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
زردچوبه و روغنبه مقدار لازم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه کوفته با سس بادمجان

 

مرحله اول

برای فراهم کردن کوفته با سس بادمجان به روش مجلسی، شروع کار پیازها را بعد از پوستگیری می شوییم و یکی از پیازها را با استفاده از رنده ریز رنده می کنیم. آنگاه با فشار دستمان آب پیاز را گرفته و تفاله اش را درون کاسه ای جادار منتقل می کنیم.

مرحله دوم

اکنون گوشت چرخ کرده را به پیاز اضافه می کنیم و کمی نمک، فلفل سیاه و زردچوبه روی گوشت می پاشیم. حالا دستمان را تمیز می شوییم و به مدت ۵ دقیقه ورز داده تا گوشت علاوه بر مزه دار شدن، بافت منسجم و چسبنده ای پیدا کند.

مرحله سوم

در ادامه روی کاسه را با سلفون پوشش داده و به مدت ۳۰ دقیقه داخل یخچال قرار می دهیم تا گوشت استراحت کند. بعد از زمان تعیین شده به اندازه یک نارنگی کوچک از مواد گوشتی جدا کرده و به حالت توپکی فرن می دهیم.

مرحله چهارم

تمامی مایه کوفته را به همین روش آماده کرده تا مواد به پایان برسد. آنوقت تابه ای را که برای سرخ کردن گوشت در نظر داریم روی حرارت متوسط گذاشته و بلافاصله کمی روغن درون تابه می ریزیم . تامل کرده تا روغن کاملا داغ شود.

مرحله پنجم

در این قسمت کوفته ها را درون تابه می چینیم تا با حرارت ملایم مغز پخت و سرخ شوند. لازم است تمام قسمت ها را به صورت یکدست درون تابه سرخ کنیم. در همین حین به سراغ درست کردن سس بادمجان می رویم.

مرحله ششم

برای این منظور، بادمجان ها و گوجه فرنگی های شسته شده را به سیخ کشیده و روی شعله زیاد گاز کباب می کنیم. آنگاه پوست شان را به آرامی جدا کرده و روی تخته آشپزخانه به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم. باقی مواد را آماده می کنیم.

مرحله هفتم

گام بعدی اضافه ی پیاز را روی تخته آشپزخانه به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. بنابراین تابه ای را به صورت جداگانه روی حرارت ملایم گذاشته و کمی روغن درون تابه می ریزیم تا داغ شود. سپس پیاز را به تابه ریخته و شروع به تفت دادن می کنیم.

مرحله هشتم

زمانیکه بافت پیاز نرم و کاراملی شد، پوست سیر را جدا کرده و بعد از شستشو ریز رنده می کنیم. سیر را به مدت ۱ دقیقه تفت داده تا عطرش در فضا پخش شود. آنوقت رب گوجه فرنگی را به مواد اضافه کرده و تفت داده تا بوی خامی اش گرفته شود.

مرحله نهم

در این مرحله کمی نمک، فلفل سیاه و زردچوبه روی سس می پاشیم تا عطر و رنگ ادویه با هم آمیخته شود. حالا می بایست بادمجان و گوجه فرنگی ساطوری شده را به تابه منتقل کرده و با دیگر مواد مخلوط کنیم تا مزه ها با هم ترکیب شوند.

مرحله دهم

در نهایت کوفته ها را روی مواد درون تابه چیده و ۱ استکان آب روی مواد می ریزیم. بعد از اینکه کوفته ها با مواد پخته و نرم شدند، داخل ظرف دلخواه می کشیم و سس بادمجان را روی آنها می ریزیم. کوفته را با نان تازه یا برنج سرو  می کنیم. نوش جان

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 24 اسفند 1402

نظرات شما پس از بررسی و تایید مدیر نمایش داده می شود.

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام میریتو و لینک مستقیم بلا مانع است.