طرز تهیه نان دینر رول

طرز تهیه نان دینر رول

نان دینر رول یکی از خوشمزه ترین نان های معروف انگلیسی بوده که بافت نرم و بسیار پف دار دارد. طعم کره در آن بسیار قالب بوده که بیشتر در وعده صبحانه میل می شود. چانه های نان رول شده در کنار هم چیده شده و یک شکل از نان را تجربه خواهید کرد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان دینر رول در ادامه با سایت میریتو همراه باشید.

مواد لازممقدار مواد
تخم مرغ۱ عدد
آرد سفید۳۶۰ گرم
شکر۳۲ گرم
آب۲۱۰ گرم
کره ذوب شده۴۰ گرم
نمک۱ قاشق چایخوری
مخمر فوری۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه نان دینر رول

مرحله اول

برای فراهم کردن نان دینر رول به روش خانگی، شروع کار کاسه ای جادار از جنس شیشه ای یا استیل انتخاب کرده و بعد از ریختن آب درون کاسه، مخمر را به آب می افزاییم و کمی هم می زنیم تا با هم مخلوط شود.

مرحله دوم

در ادامه درب کاسه را گذاشته تا خمیر مایه عمل کند. بعد از گذشت ۱۰ دقیقه درب کاسه را کنار گذاشته و آرد سفید را روی مواد درون کاسه الک کرده تا علاوه بر باز شدن گلوله های بهم چسبیده، هوا در بافت آرد نفوذ کند.

مرحله سوم

در این مرحله کره را روی بخار کتری ذوب کرده و روی مواد می افزاییم و با استفاده از لیسک مواد را به خوبی زیر و رو کرده تا حالت خمیری بدست آوریم. سپس دستمان را تمیز می شوییم و خمیر را به مدت ۵ دقیقه ورز داده تا بافتش یکدست شود.

مرحله چهارم

اکنون کاسه ای جادار را با چند قطره روغن چرب می کنیم و خمیر را در وسط کاسه می گذاریم و با استفاده از سلفون روی خمیر را پوشش می دهیم. اجازه داده خمیر به مددت ۱ ساعت در دمای محیط آشپزخانه استراحت کرده تا حجیم شود.

مرحله پنجم

بعد از زمان تعیین شده خمیر را مجددا ورز داده تا حباب های ایجاد شده در بافت خمیر از بین برود. بلافاصله با کمی آرد سفید سطح کار را آغشته کرده و خمیر را با کمک وردنه صاف و یکدست می کنیم. لازم است خمیر با قطر نیم سانت به صورت مستطیلی باز شود.

مرحله ششم

در این قسمت با کمک کارد آشپزخانه خمیر را به شکل مستطیلی یک اندازه تقسیم می کنیم. تکه های خمیر می بایست ۱۲ عدد شده و با هر کدام یک رول آماده می کنیم. بنابراین سینی فر را کنار دستمان گذاشته و رول ها را داخلش می چینیم.

مرحله هفتم

گام بعدی روی رول ها را با سلفون پوشش داده و تامل می کنیم به مدت نیم ساعت استراحت کند. در این فاصله فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم می کنیم تا به خوبی گرم شود. تخم مرغ را درون کاسه ای می شکنیم و مخلوط می کنیم.

مرحله هشتم

پس از زمان مققر سلفون روی خمیر را جدا کرده و با استفاده از فرچه آشپزی سطح روی خمیر را به مایه تخم مرغی آغشته می کنیم. آنوقت سینی را در طبقه میانی فر گذاشته تا به مدت نیم ساعت کاملا پخته شود. نوش جان

نکته:

در آخر نان ها را با پودر قند یا شکلات صبحانه تزئین می کنیم. نوش جان

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 10 اسفند 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام میریتو و لینک مستقیم بلا مانع است.