طرز تهیه شیرینی تافی نسکافه ای

طرز تهیه شیرینی تافی نسکافه ای

شیرینی تافی نسکافه ای از پر طرفدارترین شیرینی های خوشمزه بوده که بیشتر در سال نو طبخ می شود. این نوع شیرینی خوشمزه به آسانی در کنرین زمان و با مواد همیشه در دسترس تهیه می شود و می تواند از مقوی ترین شیرینی ها به حساب آید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تیه شیرینی تافی نسکافه ای در ادامه با سایت میریتو همراه باشید.

مواد لازممقدار مواد
آرد۱۹۰ گرم
پودر قند۱۰۰ گرم
کره۱۰۰ گرم
گردو پودر شده درشت۱ پیمانه
زرده تخم مرغ۱ عدد
آب جوش۲ قاشق سوپ خوری
وانیلیک هشتم قاشق چای خوری
پودر نسکافه گلد۱ قاشق سوپ خوری
کرمفیل کاراملیبه مقدار لازم

طرز تهیه شیرینی تافی نسکافه ای

مرحله اول

برای فراهم کردن شیرینی تافی نسکافه ای به صورت مجلسی، شروع کار می بایست کره را ۳۰ دقیقه قبل در دمای محیط قرار داده تا کاملا نرم شود. آنگاه کاسه ای جادار و مناسب را انتخاب کرده و کره را به همراه پودر قند درون کاسه می افزاییم.

مرحله دوم

در ادامه با استفاده از همزن برقی مواد را ترکیب کرده تا بافتی شفاف و لطیف بدست آوریم. سپس ۱ عدد زرده تخم مرغ را درون کاسه منتقل کرده و وانیل را روی مواد می پاشیم. مواد را به مدت ۳ دقیقه با هم زن می زنیم تا با هم یکنواخت شوند.

مرحله سوم

اکنون ۲ قاشق سوپ خوری آب جوش را روی پودر نسکافه گلد ریخته و با هم ترکیب کرده تا یکنواخت شود. بنابراین روی مواد درون کاسه می ریزیم و مجددا هم زدن را ادامه داده تا کاملا یکرنگ شود. آرد را از الک رد کرده تا ناخالصی هایش جدا شود.

مرحله چهارم

گام بعدی آرد الک شده را قاشق قاشق روی مواد می افزاییم و با لیسک به صورت دورانی هم می زنیم تا حالت خمیری تشکیل شود. زمانیکه خمیر کاملا منسجم و چسبنده شد، روی کاسه را با سلفون پوشش داده و در یخچال منتقل می کنیم.

مرحله پنجم

در این قسمت اجازه می دهیم خمیر به مدت ۱ ساعت درون یخچال بماند. بعد از زمان مقرر، از خمیر به اندازه یک گردو جدا کرده و به شکل گلوله ای حالت می دهیم. آنوقت پودر گردو را درون کاسه ای ریخته و گلوله های خمیری را درون پودر فرو می کنیم.

نکته:

همراهان میریتو لازم است فر را با حرارت ۱۷۵ درجه روشن کرده تا به مدت یک ربع کاملا گرم شود.

مرحله ششم

تمامی مواد را به همین روش آماده کرده و سینی فر را با کاغذ روغنی پوشش می دهیم. سپس شیرینی ها را با فشار دستمان کمی صاف کرده و درون سینی فر می چینیم. در همین حین در مرکز شیرینی گودال کوچکی به وجود می آوریم.

مرحله هفتم

بعد از انجام مراحل بالا، سینی فر را در طبقه میانی فر گذاشته تا به مدت زمان ۳۰ دقیقه کاملا پخته شوند. بعد از زمان یاد شده شیرینی را از فر بیرون گذاشته و اجازه می دهیم کمی خنک شود. حالا مجددا با کمک سمبه گودال را عمیق می کنیم.

نکته:

لازم است این کار را بعد از پخت انجام دهیم. زیرا عمق گودال بعد از پخت کم می شود.

مرحله هشتم

در نهایت درون شیرینی را با کرمفیل یا هر مغزی پر کرده و درون ظرف دلخواه قرار می دهیم. این شیرینی خوشمزه را می توان ایام نوروز در مهمانی ها و مراسم های خاص مورد استفاده قرار داد. نوش جانتان

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 15 اسفند 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام میریتو و لینک مستقیم بلا مانع است.