طرز تهیه اسنک خرما

طرز تهیه اسنک خرما

اسنک خرما یکی از مقوی ترین و خوشمزه ترین شیرینی های پر طرفدار بوده که در ماه رمضان مورد استفاده قرار می گیرد. اسنک خرما را می توان با انواع مغزیجات مخلوط کرده و به عنوان میان وعده برای بزرگسالان و کودکان مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه اسنک خرما در ادامه با سایت میریتو همراه باشید.

مواد لازممقدار مواد
خرما۳۰۰ گرم
کره۳۰ گرم
پودر نارگیل۲۰ گرم
مغز گردو۵۰ گرم
کنجد۲۰ گرم
پودر دارچین۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه اسنک خرما

مرحله اول

برای فراهم کردن اسنک خرما خوشمزه مناسب پذیرایی، شروع کار خرماهای شیرین و نرم را انتخاب می کنیم. آنگاه هسته های خرما را خارج می کنیم و داخل تابه ای نچسب منتقل می کنیم. حالا ۳۰ گرم کره را به خرما می افزاییم.

مرحله دوم

در ادامه تابه را روی حرارت متوسط گذاشته و با استفاده از چنگال خرما را له می کنیم تا با کره آمیخته و نرم شود. در حین تفت دادن پودر دارچین را روی خرما می پاشیم و مجددا خرما را زیر و رو کرده تا طعم دار شود.

مرحله سوم

زمانیکه خرما با پودر دارچین طعم دار شد، حرارت زیر تابه را خاموش می کنیم. بنابراین کنجد را به همراه پودر نارگیل به مواد داخل تابه می افزاییم و با هم ترکیب کرده تا یکدست شود. آنوقت با استفاده از چاقو مغز گردو را نگینی خرد می کنیم.

مرحله چهارم

اکنون مغز گردو را به مواد درون تابه اضافه کرده و با هم مخلوط کرده تا خرما با گردو  یکنواخت شود. سپس قالب مورد نظر را آماده می کنیم. برای این منظور کف و دیواره های قالب را با پلاستیک فریزر پوشش داده و با چند قطره روغن چرب می کنیم.

مرحله پنجم

گام بعدی ترکیب خمیر خرما را داخل قالب منتقل کرده و با فشار پشت قاشق مواد را صاف و یکدست کرده تا بافت اسنک انسجام یابد. بنابراین قالب را داخل یخچال گذاشته تا به مدت ۲ تا ۳ ساعت سفت و فرم قالب را به خود بگیرد.

مرحله ششم

بعد از زمان تعیین شده قالب را از یخچال بیرون گذاشته و مجددا به مدت نیم ساعت داخل فریزر گذاشته تا منجمد شود. در نهایت اسنک خرما را از قالب جدا کرده و روی تخته آشپزخانه به برش های دلخواه تقسیم می کنیم و در ظرف می چینیم.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 16 اسفند 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام میریتو و لینک مستقیم بلا مانع است.