طرز تهیه بال مرغ پرچمی

طرز تهیه بال مرغ پرچمی

بال مرغ پرچمی یکی از غذاهای پرطرفدار در بین علاقه مندان به گوشت مرغ بوده که با مواد متنوعی مزه دار  می شود. این غذا در بیشتر رستوران های سنتی طبخ می شود که به همراه نان تازه و ریحون می تواند طعم خاصی داشته باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بال مرغ پرچمی در ادامه با سایت میریتو همراه باشید.

مواد لازممقدار مواد
بال مرغبه مقدار لازم
روغن زیتونبه مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه و پاپریکابه مقدار لازم
ماست چکیده۲ قاشق غذاخوری
پیاز۱ عدد
آب لیموی تازهبه مقدار دلخواه
سرکه سفیدکمی

طرز تهیه بال مرغ پرچمی

مرحله اول

برای فراهم کردن بال مرغ پرچمی به روش رستورانی، شروع کار بال های مرغ را تمیز می شوییم و اجازه می دهیم خونابه شان کاملا خارج شود. آنگاه کاسه ای جادار را انتخاب کرده و مقداری آب سرد به همراه سرکه سفید درون آن می ریزیم.

مرحله دوم

در ادامه بال های مرغ را داخل کاسه منتقل کرده و اجازه می دهیم طی مدت زمان ۱ ساعت بال ها درون آب و سرکه بمانند تا علا.ه بر از بین رفتن بوی زهم، پوستشان کمی نازک شود. بعد از زمان مقرر بال ها را درون صافی ریخته تا رطوبتشان گرفته شود.

مرحله سوم

در این فاصله پیاز را بعد از پوستگیری می شوییم و روی تخته آشپزخانه به صورت خلالی درشت خرد می کنیم. بنابراین بال ها را مجددا درون کاسه ای جادار ریخته و پیاز ها را اضافه می کنیم. سپس نوبت افزودن طعم دهنده ها می باشد.

مرحله چهارم

برای این منظور کمی نمک، پودر پاپریکا، پودر فلفل سیاه را روی بال ها می پاشیم. آنوقت روغن زیتون را به همراه ماست چکیده و آبلیمو ترش به صورت پخش روی مواد می افزاییم و کاملا زیر و رو می کنیم تا بال ها با روغن و طعم دهنده ها کاور شود.

مرحله پنجم

زمانیکه مواد جذب بال ها شدند، روی ظرف را با استفاده از سلفون پوشش می دهیم و داخل یخچال منتقل کرده تا به مدت زمان ۲ الی ۳ ساعت بال ها استراحت کنند. پس از گذشت زمان تعیین شده بال ها را از یخچال بیرون می گذاریم.

مرحله ششم

گام بعدی با استفاده از چاقوی تیزی بال ها را روی تخته آشپزخانه قسمت میانی بال را پاره کرده و گوشت و پوست را با فشار دو دست روی تخته باز می کنیم تا صاف و یکدست شود. تمامی بال ها را به روش پرچمی آماده می کنیم.

مرحله هفتم

در نهایت بال ها را به صورت مرتب به سیخ کشیده و روی منقل ذغال قرار می دهیم . در حین پخت سیخ را مرتب برمی گردانیم تا تمام قسمت ها به یک اندازه پخته و کباب شوند. بال مرغ پرچمی را به همراه نان تازه یا برنج سرو می کنیم. نوش جان

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 17 اسفند 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام میریتو و لینک مستقیم بلا مانع است.